Г. Астратова, М. Башурова, Е. Егорова
Опыт изучения идентичности брэнда объекта коммерческой недвижимости (на примере торгово-офисного центра)


АННОТАЦИЯ: Роль и значение брэнда напрямую зависят от уровня развития рынка: чем взрослее рынок, тем больше на нем брэндированных продуктов. Несмотря на молодость российского рынка коммерческой недвижимости, уже сегодня здесь вполне можно применять многие методы создания и продвижения брэнда. Авторами было проведено исследование восприятия атрибутов идентичности брэнда торгово-офисного центра "Бум" в г. Екатеринбурге. Основой для исследования послужил опрос экспертов, посетителей и арендаторов, проведенный коллективом Группы компаний "Стратегия позитива"тм под руководством проф. Г.В. Астратовой. Объем выборки составил 408 человек. Полученные результаты маркетингового исследования были рекомендованы для уточнения концепции торгово-офисного центра "Бум", а также для разработки политики продвижения и управления брэндом.
 
КЛЮЧЕВЫЕ СЛОВА:
брэнд, торговая марка, идентичность, торговый центр.
 
G. Astratova, M. Bashurova, E.Egorova
The Experience of Brand Identity Studying of the Commercial Real Estate Object (on an Example of Shopping-office Centre)


SUMMARY: The role and value of a brand directly depends on a market level of development: as the market is more adult, than it is more on it branding products. Despite a youth of the Russian commercial real estate market, already today here it is quite possible to apply some methods of brand creation and advancement. Authors had been conducted research of a brand identity attributes perception of shopping-office centre "Boom" in Yekaterinburg. As a basis for research interrogation of experts, visitors and the tenants, spent by collective of Group of the companies "positive Strategy" тм under the direction of prof. Galina V. Astratova has served. The sample volume has made 408 persons. The received results of marketing research have been recommended for specification of the concept of shopping-office centre "Boom", and also for working out of a policy of advancement and management of a brand.
 
KEYWORDS:
brand, trade mark, identity, shopping center.